Sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering

1 comments:

Lasse Frey said...

Google går att lura! Utvalda ord hamnar på förstasidan efter sökmotoroptimering
May 14th, 2005

Min blog var från första början ett testverktyg för att se om jag kunde lura google ur sömotorsoptimeringssynvinkel; enkelt förklarat är att försöka se till att utvalda sökord hamnade på googles förstasida, helst på plats nummer 1. Det gick så där, vissa ord var det inga problem med, politiska debattfrågor, rökning, någon kändis (plats 2 via intressant.se) eller en filmtitel — ingen direkt större utmaning, google gick att vilseleda! Problemet dök up först när det handlade om temat sex och samlevnad Phu! Har inte lyckats med att komma in på förstasidan med något vettigt ord ännu (sid 3) men min ”evil plan” fortskrider även om jag plötligt inser hur kul det är att blogga.

Om något halvår är jag säker på att inte bara blir poltiska bloggar som kommer vara inne, nä, det blir nog en hel del företagsbloggar som kommer att ta det dära med produktinfomration och blogg på allvar — det är ju så enkelt och prislappen är minimal.

About Me

My Photo
Lasse Frey
Sysslar med lite av varje. Allt från DJ till att sköta djur. Men huvudintresset är att få din site att synas.
View my complete profile